top of page

SKAITYKITE APIE MUS VERSLO ŽINIOSE

Humanistinis ugdymas pasaulyje tampa vis svarbesnis kaip ypatinga švietimo kryptis, siekianti visapusiškai ugdyti vaiko asmenybę. Humanistiniame ugdyme labai svarbus yra ir mąstymo ugdymas. Kritinio mąstymo ugdymas ir mokymasis spręsti problemas – būtini gebėjimai šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje, kuriam būdinga itin didelė informacijos bei jos šaltinių gausa. Kita vertus, humanistinis ugdymas vertina dvasinę žmogaus prigimtį ir bendražmogiškąsias vertybes, padeda atrasti save, t. y. savo gabumus ir talentus, vertybines nuostatas bei gyvenimo prasmę.


Mokykla kaip žmogaus kūrimo erdvė: šiuolaikinis ugdymas humanizmo akivaizdoje


Humanistinė mokykla: ugdymas žmogiškumo ir vertybių kelyje

Šiuolaikinis pasaulis iš mūsų reikalauja daugiau nei žinių – jis reikalauja žmogiškumo. Technologijų pažanga, dirbtinio intelekto plėtra ir globalūs iššūkiai verčia mus nuolat peržiūrėti ir pasverti savo vertybes ir įsivardinti, ar mokame išgirsti vienas kitą? Ar esame pasiruošę ugdyti ne tik protingą, bet ir jautrų, empatišką žmogų? Vertybėmis grįstas ugdymas – ne mada, o būtinybė, nes tik jis gali užtikrinti, kad ugdome ne tik protą, bet ir širdį. Tai kelias, kuriuo sąmoningai žengia Vilniaus humanistinė mokykla, kur svarbiausia – išauginti žmogų.


Humanistinis ugdymas pasaulyje: kai mokosi ir protas, ir širdis

Humanistinis ugdymas pasaulyje tampa vis svarbesnis kaip ypatinga švietimo kryptis, siekianti visapusiškai ugdyti vaiko asmenybę. Humanistiniame ugdyme labai svarbus yra ir mąstymo ugdymas. Kritinio mąstymo ugdymas ir mokymasis spręsti problemas – būtini gebėjimai šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje, kuriam būdinga itin didelė informacijos bei jos šaltinių gausa. Kita vertus, humanistinis ugdymas vertina dvasinę žmogaus prigimtį ir bendražmogiškąsias vertybes, padeda atrasti save, t. y. savo gabumus ir talentus, vertybines nuostatas bei gyvenimo prasmę. Humanistinis požiūris į vaiką reiškia jo priėmimą tokio, koks jis yra, tikėjimą jo galimybėmis. Ši pedagogika dėmesį skiria ir mokytojo asmenybei – jo saviugdai, vertybinėms nuostatoms ir gebėjimui kurti pasitikėjimu grįstus santykius su mokiniais. Ugdymas remiasi laisvu pasirinkimu, džiaugsmu pažįstant pasaulį, abipusiu supratimu ir atjauta. Humanistinė pedagogika yra lanksti ir tinka visiems, norintiems mokytis būti su kitais, mokytis matyti ir priimti kitą žmogų, jo unikalumą, jo jausmus, jo pasaulį.


Dirbtinis intelektas nepakeis žmogiškumo

Dirbtinis intelektas sparčiai keičia švietimo formas, bet humanistinis ugdymas ir toliau remiasi tvirtomis vertybėmis. Dirbtinis intelektas negali mylėti, atjausti ar suprasti kitą. Jis negali išmokyti vaikų žvelgti į pasaulį su smalsumu, pagarba ir meile. Tam reikalingi mokytojai – kūrėjai. Mūsų mokykloje mokytojai modeliuoja UDM (universalaus dizaino mokymuisi) pamokas, moko retorikos, meno istorijos, keliauja į ekspedicijas su mokiniais po Lietuvą ir užsienį, rengia unikalias bendrystės pamokas ir „drakono“ misiją – nuotykį, kviečiantį ieškoti savo „vidinių drakonų“ ir juos įveikti. Mokykla pati kuria savo išskirtines tradicijas, tokias kaip šviesos šventė, baltos arbatos rytmetis – tai veiklos, kurios formuoja mokyklos kultūrą ir bendrumo jausmą. Tiesa, šiose tradicinėse veiklose dalyvauja visi mokyklos mokiniai, nes tik tokiu būdu galime kurti bendrystę ir stiprinti tarpusavio santykius.


Emocinis intelektas ir RULER programa

Vertinga Vilniaus humanistinės mokyklos dalis – emocinio intelekto ugdymas. Mokykla remiasi prestižinio Jeilio universiteto RULER programa, kuri moko vaikus pažinti, įvardyti, suprasti ir valdyti emocijas. RULER programa remiasi penkiais pagrindiniais elementais, kurie sudaro emocinio intelekto pagrindą. Mokykloje su šia programa susipažįsta ir ją išbando ne tik mokiniai, bet ir visa mokyklos bendruomenė, siekianti kurti sveikesnį, palankesnį mokymosi klimatą ir stiprinti bendrystę, padėti vaikams tapti sąmoningais ir empatiškais žmonėmis.


Jautriems ir atkakliems vaikams

Humanistinėje mokykloje ypatingas dėmesys skiriamas mentalinei įvairovei. Vaikų unikalumas priimamas kaip vertybė, o mokykla siekia mokyti vaikus mylėti kitus žmones, mokytis pagarbos ir empatijos. Mūsų mokykloje mokytojai kuria saugią, palaikančią aplinką, kur kiekvienas gali augti savo tempu. Čia vaikai mokosi būti jautrūs kitiems ir kartu stiprinti atkaklumą – išmokti nepasiduoti, kai sunku, bet ieškoti išeičių ir bandyti dar kartą.


Kurkime ateitį kartu: ugdymas, kuris jungia protą ir širdį

Moderni mokykla – tai ne tik naujos technologijos, bet ir naujas žvilgsnis į žmogų. Šiandieninė mokykla turi būti daugiau nei tik žinių perdavimo vieta – ji turi tapti erdve, kurioje ugdoma asmenybė. Mūsų mokykla kuria ugdymą, kuris būtų ne tik intelektualus, bet ir jautrus, atviras žmogaus jausmams ir vertybėms. Tik tokiu būdu galime užtikrinti, kad mūsų vaikai ne tik išmoks, bet ir išmoks būti. Humanistinė mokykla kviečia kartu kurti ugdymą, kuris lavina ne tik intelektą, bet ir emocinį jautrumą. 

Prisijunkite prie mūsų bendruomenės ir kurkime ateitį kartu!


 
 
 

Comments


bottom of page